10 Temmuz 2015

Hafif Tatlı Sütlaç

hafif tatlı sütlaç, endlessharing
Normalde süt sevmem, sütlü tatlılara da bi ön yargım vardı çocukluğumdan beri.. Sanki hep süt tadı gelecekmiş gibi gelirdi. Sonraları hafif hafif denemeye başlayınca sütlü tatları aa dedim süt tadı yok ki :)  Bazılarında oluyor, önce sorarım kiminleysem süt tadı var mı bi bak bakim :) sonra ya afiyetle yerim ya da her zaman ki çikolatalı tatlılarıma yönelirim nım nım :) Ramazan da bolca yapıp yediğim yedirdiğim mis bi sütlaç tarifi buldum. Siz de yapın yeyin istedim.

1 çay bardağı pirinç ( ister kırık ister normal)
1 su bardağı kaynar su
1 litre süt
1 bardak şeker
2 çorba kaşığı nişasta ( daha yoğun bi kıvam istiyorsanız 2.5 olabilir)
2 çorba kaşığı su
Vanilya

Pirinci bi 15 dk sıcak suda bekletiyoruz. Sonra tencereye alıp 1 bardak kaynar su ile kısık ateşte pişiriyoruz. Sütümüzü ve şekerimizi de ekleyip kaynatıyoruz. Nişastayı 2 kaşık ılık suyla ufak bi kasede açıp, kaynayan karışımdan 1 kaşık alıp ekleyerek ısısını ayarladıktan sonra tencereye ekliyoruz. Vanilyasını da koyup 2 dk sonra altını kapatıyoruz. Kaplarımıza pay edip ılınınca dolaba kaldırıyoruz. Çekilmiş fındıkla servis ediyorum ben müthişş oluyor :)

**Kapların ağzını streç film ile sararak buzdolabında kolayca muhafaza edebilirsiniz.
Haa bu arada tarif üşengeçsef e ait ;) Kendisine buradan çook sevgilerimi gönderiyorum.

Afiyetle, mucck.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails