02 Mayıs 2014

Seboreik Dermatit

Seboreik Dermatit, Endlessharing
Seni yeneceğiiiiizzz diye girmek istiyorum konuya aslında :) Çünkü o kadar çok kişinin canını sıkan bişey ki bu illet.. Gitmiyor gitmek bilmiyor, zaman geliyor tamamen yok oluyor ama bakıyorum ki hiç gitmemiş sadece görünmek istememiş :( Saçımda başladı ilk olarak, sonralar da daha doğrusu neredeyse 3-4 aydır kulak içi kaş burun kenarları ve yanaklarda belirmeye başladı. Yanaklarım pul pul dökülüyor fondoten pudra hiç birşey sürdürmüyor. Nemsiz yüz, fondoteni kabul etmez ya aynen öyle. Sabah akşam nemlendirmeme rağmen yanaklarıma sanki hiçbir şey sürmemişim gibi dolaşıyorum. Yani saçım yetmedi yıllardır şimdi de bunlar geldi :( Saç ta gerçekten inanılmaz derecede can sıkıcı bir olay. Bi kere kepekli kepekli gibi dolaşıyorsun kaşısan omuzlarına kar yağıyor tırnak değdirip kaşıdığında yara olabiliyor ve daha da kaşı beni diye sana yalvarıyor. Sıkıntılı zamanlarda daha çok nüksediyor, yanaklarımda kırmızı kırmızı noktalar oluşuyor ve kaşıdığımda nokta daha da büyüyor. Anlattın anlattın da çözüm var mı diyeceksiniz.. Tam olarak yok ama deneyimlerimle az da olsa geriletmeyi başarıyorum.
Kullandığım ama boşa para verdiğim ürünleri öncelikle söyleyeyim de en azından boşa hem vakit hem para harcamayın.
Ketoral nizoral konazol pirdolin kadolin procade prozinc netrougena t gel şampuanlar ilk zamanlar etkisini gösterip sonra sizi derdinizle baş başa bırakırlar.
Çeşitli losyonlar dermovate psovate, kremler benzamicyn vs.. bu krem iyi geliyor yüze ama kortizonlu olduğu için kullanmaktan çekiniyor insan ki eminim uzun süre kullanınca o da fayda etmeyecektir hatta zararları daha fazla olacaktır :(
Market şampuanlarından clear ın erkekler için ve bir kaç çeşidinden (çok hatırlamıyorum) ve head&soulders ın 2 serisini kullandım hassas saç derisi ve dolgun saçlar için olanı. İki marka da gerçekten beni çok rahatlatıyordu uzun süre head&soulders ile devam ettim ama hala da eksik etmem evden.
Sonrasın da sanırım bu derde yakalanmış çoğu kişi internetten duymuş görmüştür benim gibi VICYH şampuanı.
Evet gerçekten faydası var, marka da içeriğinde bu hastalığa iyi gelecek bir maddenin olduğunu ilan etmiş sanırım. Allah razı olsun ne diyelim :) 



Kepeğe karşı etkili normal saçlar için olanını kullanıyorum. Yediklerime dikkat ediyorum zararlı yağlardan şeker tuz un dan fast food, cola dan uzak duruyorum. Bunlarında olumsuz etkilerinden bahsediliyor çünkü. Yüzünüzü sık sık nemlendirin cildinize uygun bir nemlendiriciyle, saç derinize nem maskeleri yapın. Kaşımamaya çalışın, özellikle tırnak değdirmeyin. Her gün yıkamayın çok yağlanıyorsa bile bu alışkanlığı kazanması için saçınızı 2 günde bir 3 gün de bir yıkayarak yağ dengesini sağlamaya çalışın. Aynı şeyleri ben de yaşadığım için rahatça önerebiliyorum, bugün yıkasam yarın yağdan geçilmeyen saçlarım olurdu ama inat edin hep yıkadığınız için yağ dengesini sağlayamaz saç ve sürekli yağ salgılar. Bayanlar biraz daha zorlanır özellikle iş yaşamında ama diplere biraz pudra dökün toplayın hatta köpük sürerek yağ görüntüsünden kurtarın saçı, biraz azim ederseniz sonra rahat edersiniz benden söylemesi :) Onun dışında nette de araştırdığım kadarıyla çoğu dertdaşım aynı yollardan geçmiş hatta
daha da fazla zaman ve para kaybetmiş. Çözüm tam olarak yok, sadece en hafif haline indirgemeye çalışıyoruz. Doktorun yazdığı cilt için önerebileceğim rahatlatıcı bir nemlendirici 
olan excipial hydro gece yatmadan temiz cildinize rahatlatmak için sürebilirsiniz ben çok seviyorum yapısını nemlendirmesini. 2 çeşidi var biri lipo biri hydro. Lipo olan yağlı hydro olan su bazlı. Yüz için hydro olanı kullanıyorum. Cilt nemlendiricim la roche posay effaclar mat çok memnunum. Şimdi de la roche un pul pul dökülen cilt için ürettiği kerium ds yi sipariş ettim. Kullandıktan sonra yazısını yazacağım. İçeriğinde çinko var, çinkonun iyi geldiğini duymuştum umarım faydalı olur. Takipte kalın dertdaşlarım :) Buna bi çözüm bulucaaazz :) Bu derde hasıl olup da, kullanıp deva bulduğu ilaç neyin artık ne varsa varsa yazar bilgi verirse çoook seviniriz. Hadi kalın sağlıcakla..



13.11.2014 Edit: i Saçım için hala aynı şampuanları kullanmaya devam ediyorum. Yüz için kış aylarında daha da sevimsizleşen kuruluk için lila kutu dan aldığım Natura House Delicederma yı kullanıyorum. Nemlendirmesi gayet iyi, içeriği temiz kış için kurtarıcım oldu kesinlikle. Fiyatı 39,9 Yazları effaclar matt. La roce posay den aldığım kerium ds için diyebileceğim çok bişey yok nemlendiriyor ama geçirmiyor kızarıklıkları denemek için alınabilir çünkü herkes de aynı etkiyi yaratmıyor biliyorsunuz, bazısının kurtarıcısı olabiliyor diğerine yaramayan. Onun dışında daha az stres daha az düşünce ;) Alışıyoruz, birlikte yaşamaya çalışıyoruz. Seboreik, canımızsın ne yapalım... :))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails