Çoğumuzun sıklıkla
kullandığı turizm firmalarından Kamil Koç ve Nilüfer. Yakin zamanda bi Bursa
yolculuğum var. Elimde 2 seçeneğim olduğundan hangi firmanın daha çok ve hangi
nedenlerle tercih edildiğini ya da edilmediğini merak ettim. Ufak bi araştirmadan
sonra daha çok tercih edildiğini düşündüğüm Kamil Koç aslinda çok da kurumsal
görünmeyen bir hizmet veriyormuş. Her nokta da durmasi, ikramlarinin yetersiz
olmasi, çalışan yaklaşımlarının kişiden kişiye değişimi, hostların aralarında
tabiri caizse mahalle ağzıyla konuşması vs.. Nilüfer, Kamil Koç tan açık ara
farkla önde gitmeye başlamış bir süre J Müşteri memnuniyeti, kurumsal hizmeti,
araçların kalitesi ( her aracın aynı tür travego 17 olması gibi ), araçlarda 2
host un olması, 2 kere ikram verilmesinin yanında bir de erken saatte yolculuk
yapan müşterilerine kahvaltı vermesi.. Ama görünen o ki yılların Kamil Koç'unun
değişmeyen sadık müşterisinin tek tük Nilüfere ya da başka firmalara kaymaya
başladığını gören Kamil Koç bi silkelenmiş kendine gelmiş sanırım. Bir süre
yine eski kalitesinde hizmet vermeye devam eden Kamil Koç son yıllarda yapılan
yorumlara göre nedense kendini yine bozmuş.. Verilen örneklerin birazını
aşağıda paylaşacak olursak;
* Mola zamanında lavaboya giden müşterinin bilgisayarının çalınması ve yolcunun bunu indiği zaman fark edip görevlilere bildirmesi ama hiç bir görevlinin ilgilenmemesi, yapacağımız bişey yok denmesi. Bu nasıl bişeydir.. Tabi ki eşyamı korumak benim görevim ama senin yolcunum sana emanet etmişim bavulumu bilmem neyimi, lavaboya taşıyamam ya yanımda..
* Servis yerine gidilecek tarafa giden otobüs var ise yolcuların o otobüsle otogara taşınması. Hatta ayakta bile yolcu taşınıyormuş, yazık yolcular da ne yapsınlar ya taksiye binecekler yol parası kadar bi de taksi parası verecekler ya da katlanacaklar.
* Rahat seçeneği ile normal biletlerden daha yüksek fiyata satılan bilet yolculuğunun koltuklarının da dahil olmak üzere diğer yolculuklardan hiç bir farkının olmaması. Nilüfer ile karşılaştırdığım için söylüyorum Nilüferin bütün araçları aynı kalitede ve rahat koltuklardan oluşuyor.
* Muavin, şoför, bilet satış elemanlarının müşteriye davranışlarının çok kaba olması, memnuniyet namına hiçbir şey bilmemeleri. Bu biraz orada çalışan insanın kişiliği ile ilgili ama sonuçta eleman alımlarını ve eğitimlerini veren birileri var değil mi ???
* Servis konusunda çok sıkıntı yaratması.
* En çok sorun edilen ise yolculuk esnasında otobüsün alakasız yerlerde durup yolcu alması ve ya indirmesi...
* Mola zamanında lavaboya giden müşterinin bilgisayarının çalınması ve yolcunun bunu indiği zaman fark edip görevlilere bildirmesi ama hiç bir görevlinin ilgilenmemesi, yapacağımız bişey yok denmesi. Bu nasıl bişeydir.. Tabi ki eşyamı korumak benim görevim ama senin yolcunum sana emanet etmişim bavulumu bilmem neyimi, lavaboya taşıyamam ya yanımda..
* Servis yerine gidilecek tarafa giden otobüs var ise yolcuların o otobüsle otogara taşınması. Hatta ayakta bile yolcu taşınıyormuş, yazık yolcular da ne yapsınlar ya taksiye binecekler yol parası kadar bi de taksi parası verecekler ya da katlanacaklar.
* Rahat seçeneği ile normal biletlerden daha yüksek fiyata satılan bilet yolculuğunun koltuklarının da dahil olmak üzere diğer yolculuklardan hiç bir farkının olmaması. Nilüfer ile karşılaştırdığım için söylüyorum Nilüferin bütün araçları aynı kalitede ve rahat koltuklardan oluşuyor.
* Muavin, şoför, bilet satış elemanlarının müşteriye davranışlarının çok kaba olması, memnuniyet namına hiçbir şey bilmemeleri. Bu biraz orada çalışan insanın kişiliği ile ilgili ama sonuçta eleman alımlarını ve eğitimlerini veren birileri var değil mi ???
* Servis konusunda çok sıkıntı yaratması.
* En çok sorun edilen ise yolculuk esnasında otobüsün alakasız yerlerde durup yolcu alması ve ya indirmesi...
Nilüfer
Turizm 2000 yılında faaliyete başlamış, Kamil Koç ise 1926 dan beri bu sektörün
içinde. Evet Kamil Koç un sadık yolcuları çok falan ama sanırım Nilüfer açık
ara onu geçmiş artık. Kullanıcı yorumlarından Nilüferin de bir kaç eksisini
paylaşmak istiyorum ;
*
Servis yüzünden otogara 10 dk geciken yolcuların biletleri bir sonraki seferle
haber verilmeden değiştirilmesi. Gerçekten sıkıcı bir durum, sürekli takip
etmeniz gerekiyor elinizde telefon geldim geliyorum biletim duruyor değil mi,
bekletin lütfen falan diye.. Oysa ki arayıp bilgi verseler belki kendimiz kabul
edicez diğer yolcuları bekletmemek adına..
* En çok bahsedilen internet bağlantı sıkıntısı ve usb nin olmayışı.
* İkramlarının tabiri caizse dandik olması. Kendi ürünlerini yapıyorlar. 2 ve ya 3 defa ikram veriliyor ama ürünleri sadece bir Nilüfer Turizm aracında görebilirsiniz :) İşte Kamil Koç ta burada bir adım öne geçiyor. 1 kere servis yapıyor belki ama adam gibi yapıyor bildiğimiz markaların ikramlarıyla..
* Saatlere uyulmaması. Aracın çok çok geç gelmesi Aslında bunu her firmada yaşıyoruz sanırım. Bir de İstanbul da yaşıyorsak trafik sorununu söylemeye gerek bile yoktur.
* En çok bahsedilen internet bağlantı sıkıntısı ve usb nin olmayışı.
* İkramlarının tabiri caizse dandik olması. Kendi ürünlerini yapıyorlar. 2 ve ya 3 defa ikram veriliyor ama ürünleri sadece bir Nilüfer Turizm aracında görebilirsiniz :) İşte Kamil Koç ta burada bir adım öne geçiyor. 1 kere servis yapıyor belki ama adam gibi yapıyor bildiğimiz markaların ikramlarıyla..
* Saatlere uyulmaması. Aracın çok çok geç gelmesi Aslında bunu her firmada yaşıyoruz sanırım. Bir de İstanbul da yaşıyorsak trafik sorununu söylemeye gerek bile yoktur.
İşte
böyle arkadaşlar, tercihi yine deneyerek görerek vericez sanırım. Ben son
deneyimimi yine paylaşacağım.
Sağlıcakla kalın, sevgiler..
Sağlıcakla kalın, sevgiler..
Kesinlikle Nilüfer. Doğduğumdan beri Bursa'da yaşarım. Kuralım şudur: Bir yere Nilüfer'in seferi varsa Nilüfer'le gidilir. Yoksa, (alternatifler arasından)-belki Kamil KOÇ seçilir. :)
YanıtlaSilKesinlikle Nilüfer. Doğduğumdan beri Bursa'da yaşarım. Kuralım şudur: Bir yere Nilüfer'in seferi varsa Nilüfer'le gidilir. Yoksa, (alternatifler arasından)-belki Kamil KOÇ seçilir. :)
YanıtlaSilBen de sana katılıyorum. Deneyimimi yazmaya pek vaktim olmadı sayende burada kısaca paylaşayım ;) Kamil koç ile yaptım Bursa yolculuğumu, kurumsal görünmüyorlar gerçekten çalışanları üzülerek söylüyorum ki müşteri ile irtibatı bilmiyor, bir çok insan sorduğu soruya istediği herhangi bir şeye pişman oluyor.. Dönüşte kalkış saatini 1 saat aşkın süre ile otogara giriş yaptı, neden olarak trafiği gösterdiler. Tabi ki trafik olarabilir ama sonuçta bu seferler hergün neredeyse her yarım saatte bir yapılıyor trafik hesaplanabilir az çok ve seferler buna göre düzenlenebilir, onca insan mağdur olmaz. Yazacak çok şey var anlayacağınız.. Daha sonrasında Nilüferi kullanma fırsatım oldu ve memnun kaldım. Eğer seçme imkanınız varsa Nilüfer'i tercih edin. Sevgiler..
YanıtlaSilKsmilkoç soforler insanaklidir lavobada durabilirmiyşz desek bitane petrole ceker 5 dk ihtiyaç molası der
YanıtlaSilBelki de bir tanesi sana denk gelmiştir sevgili Adil, sonuçta kişilik, insanlık başka bişey. Kamil Koç malesef kurumsal değil bu yüzden can sıkıcı olabiliyor.
YanıtlaSil