26 Haziran 2015

'Hoşgeldin Ramazan ! ' Nasıl Geçiyor Bakalım ?

'Hoşgeldin Ramazan ! ' Nasıl Geçiyor Bakalım ?, enslessharing, ramazan

Helooo...
Nasılsınız, her şey yolunda mı ?

Ramazanı da karşıladık, nasıl huzurlu hissettiriyor bu ay. Oruçlar tutuluyor dualar ediliyor, bi içe dönüş yaşanıyor, insan kendini dinliyor oruçla birlikte nefis terbiyesi insana neden yaşadığını nereden geldiğini sorgulatıyor. Sofralar daha bi özenli hazırlanıyor, sohbetler daha koyu yüzler daha güleç. Aile olmaların, birlikteliklerin değeri daha çok biliniyor, her yönden bereket getiriyor sevgili Ramazan..

Bu ay en çok konuşulan konulardan biri de beslenme tabi ki. Geçen ramazan sağlıklı beslenme için yazdığım posta gitmek için tık Düzen değiştiği için vücut ilk bir hafta adaptasyon sürecinde oluyor. İftar, normal akşam yemeği saatimizden daha geç bi saatte ve sahur bitimiyle arasında 6 saat kadar bi süre var. Acıkmadan sahuru da yapıp yatıyoruz :) Ye yat modundayız yani. Diğer zamanlara nazaran daha hareketsiz olduğumuz için de kilo alma korkusu da kapıda beliriyor. Ben kendim için söylüyorum spor yapamıyorum, iftar sonrası bazen yürüyüş. Ama oruçlu iken hiç denemedim spor yapmayı. Zaten tüm gün enerjimi işe veriyorum, iş çıkışı yemek yapmak için bi tık enerjim kalıyor :) Neyse ki şimdilik kilo almış değilim ama hareketsizlik kondisyonumu kaybettiriyor orası kesin. Ramazan sonrası tam gaz sağlıklı beslenmeye ve spora devam inşallah ;)

Şimdi nasıl mı besleniyorum;

İftarı çok hafif tutmaya çalışıyorum. Su ve hurmamla orucumu açıyorum. Hurma düşen kan şekerini toparlayıp ve açlık hissimizi hemen bastırır. ilk olarak çorbam (mutlaka), sonrasında 2-3 kaşık kadar sebze yemeğim bazen bulgur pilavı. Yanında cacık, yoğurt, salata. Hazır meyve suları ve ya asitli içecekleri asla içmiyorum, normalde de tüketmiyorum zaten, iftarda asla ve kat a :) diyorum.

Çay vazgeçilmezim, iftarı açarken bir yandan da çayımız demleniyor. Aslında yemeğin hemen sonrası çay sağlıklı değil ama tüm gün boyunca çay içmemiş olmak bunu engelleyemiyor malesef :( En azından bi 15 dk bekleyebiliyorum :) Sütlü tatlımla çayımı içiyorum ooh miss..

Su içmeyi asla unutmuyoruz. Sahura kadar 2 litleriyi lüpletiyoruz. Vücudun en büyük enerji kaynağı su. Sağlıklı yaşam çalışmalarına başladığımdan beri kendimi su içmeye nasıl adapte ettiysem oruçken sürekli mutfağa gidip su içmeye yelteniyorum :) Aferin bana hi hi.

İftardan 2-3 saat sonra biraz meyve yemek iyi oluyor ama dikkat edin aşırıya kaçmayın ve meyvenin içindeki şekeri dengelemek için yanında protein içeren bi besin tüketin. Süt, yoğurt, ceviz.. Kan şekerinin ani yükselip düşmesi kaçınılmaz oluyor sonra çünkü ;/ Ara öğünleri farklı şeylerle de değerlendirebilirsiniz soya sütü mesela son zamanlarda çok revaçta. muz, yulaf ve soya sütüyle güzel bi smoothie hazırlayabilirsiniz ;)

Ve sahur.. Kahvaltı öğünüm olarak görüyorum sahuru :) Peynir, zeytin, yumurta, yeşillik, salatalık domates. Ama hızlı olsun diyorsanız yine yulaf süt yoğurt meyveli karışımlar kurtarıcınız olacaktır ;) Tok kalmak bi yana vücudun ihtiyaç duyacaklarını vermek olarak görüyorum ben sahuru. O kadar saat aç kalmak zaten mümkün değil en azından sağlıklı ve ihtiyaç duyacağı şeyler verin ki vücudunuza o da sizin için enerji depolasın :)
Haydi o zaman herkese hayırlı ramazanlar.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails