08 Temmuz 2015

Şeftalili Tatlar.. Şeftali Reçeli ve Kompostosu

Şeftalili Tatlar.. Şeftali Reçeli ve Kompostosu, endlessharing
Heyoo.. Ramazandayken hazır, böyle tarifler çok iyi gider değil mi ? Mevsim meyveleri ve sebzelerini değerlendirebilmek en büyük nimetlerden oldu son zamanlarda. Önceden de öyledi annelerimiz annane babannelerimiz  ne çok kışlık yaparlardı da büyük şehir yaşamında insanlar pek buna dikkat etmiyordu. Nasıl olsa manavımda marketimde hepsi var diyerekten canı istediğini tüketmek daha kolay geliyordu. Ama işin sağlık kısmı şu zamanlar daha gündemde şükür ki J

Geçen gün evde şeftalilerim varkene tv de reçel ve komposto tarifi gördüm. İlk defa yapıcaktım, heyecanlandım J Sevdicekte ben de böyle şeyleri çok sevince e bari doğalından olsun kendi yaptığımız olsun didim J

Tarifler şöyle:

Şeftali Kompostosu
Şekerle suyu kaynatın. Şeftalilerin çekirdeklerini alıp irice dilimleyin. Kaynayan suya 2 adet karanfil, bir adet çubuk tarçın ve meyveleri ekleyin, 10 dakika kaynatın. Strelize ettiğiniz kavanozlara aktarın. Kabarcıklarını alıp pastorize edin.

Şeftali Reçeli
Şeftalileri rendeleyin. 
Şeker ve suyu şeker eriyene kadar kaynatın. Zencefili rendeleyin.
Rendelediğiniz şeftalileri şerbete ilave edip 15 dakika kaynatın. Kaynarken üzerinde oluşan köpükleri kaşık yardımıyla temizleyin.
Zencefili ve yarım limonun suyunu ekleyin. Yaklaşık 1 dakika sonra altını kapatın. Strelize ettiğiniz kavanozlara aktarın. Kabarcıklarını alıp pastorize edin.

Ben yaptım, çok güzel oldu, şekerini kendiniz, sevdiğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Kalın sağlıcakla JJJ






Resim Turkmax gurme den alıntıdır.

2 yorum :

  1. şeftaliye bayılırım. demek sende seviyosun.

    YanıtlaSil
  2. Şeftali sevilmez miii :))) Valla reçelini de kompostosunu da yaparım ben artık. Sen de dene derim tatlı kedi ♡♡♡

    YanıtlaSil

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails