22 Kasım 2013

Bu İnsanlık Dışı Değil De Ne ???


Geçen gün arkadaşımla konuşurken karşılaştığı bir bayanla konuştuklarından bahsetti. Zaman zaman öyle sıkılıyor, öyle bunalıyoruz ki.. İş yükünden, trafikten, yemek yapmaktan, kıyafetimizin olmadığından, aile içi ufak tatsızlıklardan, boş geçen zamanımızdan vs vs.. Ama insan kendinden daha kötüsünü görünce ya da fark edilmesi sağlanınca bir anda dannnkk ! diye ne kadar şanslı olduğu gerçeğiyle yüzleşiyor ve mızmızlanmalarından utanıyor.
Talihsiz kadın diye başlanır ya haberler de öyle başlasam anlatmaya yeri olabilir. Kadın kuaför, evli, eşinin ne iş yaptığını bilmiyorum ama kuaför salonuna sık sık uğradığı kesin. Neden diyeceksiniz ? Şöyle; kadının bir de 16 yaşlarında bir manikürcü çalışanı var. Kadın gün gelip kocası ve çalışan manikürcüsü ortadan kaybolduğunda farkediyor ki tam da bir felaketin ortasında. Evet, beraber kaçmışlar.. Diyeceksiniz ki iyi ki kurtulmuş, neden felaket olsun. Ben de öyle dedim, kadının karnındaki yedi aylık bebeğini öğrenmeden önce.


Offf dedim offf.. O güzel bebeğin suçu ne, 3 ay sonra dünyaya gelme hazırlığındayken ? 
Giderken kenarda köşede ne kadar para varsa, kadının ayırdığı doğum parası da dahil olmak üzere hepsini almışlar. Üstelik adamın boğaz kenarında oturacak kadar zengin bir ailesi varken.
Bu nasıl bir insafsızlık, vicdansızlık.. artık ne desem gerçekten kifayetsiz geliyor dilime. Kadın, adamın ailesini arayıp durumu anlatmış, sizin torununuz demiş, onlar da bizim oğlumuz ne yaptıysa doğru yapmıştır diyerek telefonu yüzüne kapatmışlar kadının. Sütü bozukmuş bu ailenin ne denir ki...
Ama tüm bunlara rağmen kadının dedikleri gerçekten tüyler ürpertici. 
-Gitsin, nereye giderse gitsin ben oğlumu tek başıma doğurur aslan gibi de bakarım ona.
Eminim de bakar. Kadınlar yapar. Erkekler yapmaz demiyorum genelleme asla yapamam çünkü çevrem de o kadar iyi babalar var ki ilk başta kendi babam canım benim.. Demek istediğim şu ; Kadın dişidir ve yuvayı dişi kuş yapar demişler. Bi evde kadın olmazsa o ev eksiktir. Kadın öldüğünde, dağılmadan devam eden aile örneği parmakla sayılacak kadardır. Kocası ölen kadın çalışır çabalar çocuklarına bakar dağıtmaz evini ocağını çocuğunu, o sıcaklığı koruyabilir evinde, Allah böyle yaratmış yaradılış bu yani.. İyi ki öyle bir annesi var o evladın.. Allah bahtını açık etsin onların, umarım her şey gönüllerince olur. 

*Bu arada kadına manevi olarak belki ihtiyacı varsa maddi olarak da yardımda bulunmayı düşünüyoruz. Bebiş geldiğinde size haber veririm.

Sevgilerimle.

4 yorum :

  1. "Bir kadın güçlüdür aslında.
    Hatta erkeklerden çok daha güçlüdür.
    Ama bu gücünü her zaman ortaya koymasını sevmez.
    İster ki Erkeğin gücü kendisine huzur versin.
    Kendi kendine yapabileceği şeyleri bile Erkeğin yapmasını bekler.
    Böylece hem daha kadın olduğunu hissedecektir hem de
    erkeğinin ne kadar güçlü olduğunu görecektir.
    Ancak kadın gücünü göstermek istediğinde onu engelleyemezsiniz.
    Yapmak istediği bir şey varsa mutlaka yapar. " Can Dündar

    Toplumsal bir soruna değindiğin için tüm kadınlar adına teşekkür ederim canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle örnekleri sosyal ortamlarda paylaşıp aslında kadınların ne kadar güçlü olduklarını göstermeli diye düşünüyorum. Ve Can DÜNDAR da ne güzel anlatmış, paylaşımın için çok teşekkürler sevgili arkadaşım.

      Sil
  2. ne zor bi durum. ben olsam bebeğin hiç bir suçu yokken o adamın çocuğu diye ona bile küserdim. kişiden kişiye değişiyor tepkiler. kadın da ilginç kaçana kadar fark etmemiş hç birşey allah yardımcıları olsun ne diyeyim bilemedim.başa gelince bakış açısı da değişir tabi...ayy dağıldım resmen...

    YanıtlaSil
  3. Zor bir durum gerçekten, o konumda insan her şeyi yapabilir. İnsanlar neden intihar ediyor, katil oluyor anlamak o kadar da güç değil.. Hayat hakikaten zor, benim başıma gelmez diye içten içten düşünüyoruz (Allah vermesin kimseye tabi ki) ama biz de bu hayatın bir parçasıyız. Böyle zamanlarda insanın çevresindeki dostlar kurtarıcı oluyor, bazı şeyleri seçemesek de dostlarımızı iyi seçmemiz gerektiğine inanıyorum ve eğer iyi insanlarsa çevremizdekiler onlara sarılalım iyi günde de kötü günde de hatırlayalım onları emin olun en değerli şeylerden biridir kapısını her zaman çalabileceğiniz bir dost..

    YanıtlaSil

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails