22 Ekim 2014

Dinlenelim biraz.. Mozaik Kek nım nım

Bir demlik çay yapıp şööle akşama kadar oturasınız geldi di mi ? Benim de ;)
Bazen bedenen yorulmasak da beynimiz yeteeeer diye bağırıyor, belki biraz meditasyon iyi gelebilir ben şunu bi araştırayım..

Eee o zamansa ben size bir kek tarifi vereyim, hem de mozik :) Kek kalıbım biraz ufakçana ama keksever 2 kişiyi 3 gün idare edebiliyorsa 1 günde 8-9 kişiye yetebilir. Kek kalıbı için tık tık


Şimdi, gelelim malzemelere;

1 yumurta

Yarım bardaktan biraz daha fazla şeker
Yarım bardak zeytinyağı
Yarım bardaktan biraz daha fazla süt
1 kabartma tozu
Aldığı kadar un

Yumurta ile şekeri güzelce çırpıp diğer malzemeleri de ekliyoruz. Unu ekledikten sonra kaşıkla karıştırıyoruz. Yarısını yağlanmış unlanmış kalıba döküyoruz, geri kalana kakao ekleyip kalıba ekliyoruz. Bıçakla şekil veriyoruz ve fırınaa..


Ben keklerimi çok yavaş pişirmeyi tercih ediyorum ve turbo kullanmıyorum. 180 derecelik fırında 10 dk pişirdikten sonra 150 160 a düşürüp yavaş yavaş pişmesini sağlıyorum. Miss oluyor :)




Dinlenelim biraz.. Mozaik Kek nım nım, Endlessharing

4 yorum :

  1. Her gün kek yapasım var valla :) Evlendikten sonra aldığım kilolarımı onlara borçluyum sağolsunlar :P :))

    YanıtlaSil
  2. Hafta sonu ben de yapayım kek oğullarıma, ben az yerim kilodan sebep:)

    YanıtlaSil
  3. http://endlessharing.blogspot.com.tr/2014/06/miss-gibi-puf-puf-kek-tarifi.html
    Bu da çook güzel oluyo ;)

    YanıtlaSil

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails