05 Haziran 2014

Diyet Günlükleri *2

Bildiğiniz üzre nişan merasimimden dolayı bir süredir kilo verme telaşındayım. Öyle şişman denilecek bir kiloda değilim ama zayıf da değilim hani :)) Bel bölgesi yağlanması beni ve eminim tüm bu durumdan müzdarip olanları deli ediyordur. Gitmiyor gitmek bilmiyor, giyim tarzı değişikliğinden mi neslin evriminden mi yediğimiz içtiğimizden mi bilinmez ama ne iğrenç bişidir. Zayıf olsan bile oradaki o çıkıntılar keşke şişman olsam da o yağlarım olmasa dedirtecek cinsten.Ne elbise yakışıyor ne de pantolon üzerine çektiğiniz bir tişört..  Çok şükür ki kilo verince ilk oralardan gidiyor. Şimdi gelelim ne yiyor ne içiyorum.. Haa bu arada nişan telaşı bitti atlattık çok şükür :) Çok stresli bi o kadar da güzel geçti. Arkadaşlarım akrabalarım tüm sevdiklerim yanımdaydı. Merakımdan dolayı kapı önünde yapma kararı alınca taa 3 ay önceden acaba yağmur yağar mı açık hava soğuk olur mu gibi düşünceler kafada döndü durdu. Son bir hafta kala havalar bozdu, sürekli yağmur.. Benim ümitler tükendi evde herkes üzgün, birbirine belli etmeden kenar köşelerde ağlamalar, dualar.. Son 1 gün kala artık tamamen karamsarlık, iptal planları herkesin teselli cümleleri.. Babam da annem de son ana kadar hazırlıklara tam gaz devam ettiler babam kapı önüne kocaman bi branda gerdirdi, aman Allah ım o ne çirkin şeydi. Oysa benim hayallerim o kadar farklıydı ki.. Evin önü geniş alan yeşillik, şöyle sandalyeleri kafamda belirlediğim plana göre dizecektim. Organizasyon firmasından istediğim gelin yolu ve kırmızı halıyı kapı önünden alana doğru koyduracaktım. Balonlar, tüller kurdelalar çiçekler..Bütün hepsi kafamın üzerinde beliren bulutçuğun içinde bir anda --pufff-- yok oluverdi.. Sabah oldu erkenden uyandım. İsteme merasimini de o gün yapacaktırk. Akşamına da evin önünde eğlence. Güzelce süslendim arkadaşlarım yanımda herşey çok güzel ama dışarıda ki hava hiç de hayallerimde ki gibi değil. Öğlene doğru sanki biraz güneş açmaya başladı gibi, ama neye yarar ki dışarda kocaman bi branda vardı ve hiç de güzel görünmüyordu. Erkek tarafı geldi ev kalabalık en az 50 kişi var.. İsteme oldu kahveler içildi eğlenmeye çalıştım çünkü bu merasim bir daha olmayacak bu kadar insan benim için toplanmıştı. Sonrasında kuaföre gitmek için hazırlandım. Kuaförden çıktım fotoğraf çekimine gittik açık havada. Hava güneş, çekimler müthiş oldu orada eğlenebileceğim kadar eğlenmeye çalıştım sevgili eş adayımlan :) Çünkü meteoroloji akşamına yağmur yağacaak diyordu :( Eve doğru yol alırken hava hala çok güzeldi, eve vardığımızda tüm sevdiklerimiz bizi bekliyordu. Arabadan indik ve ikimizde gördüklerimiz karşısında şaşkına döndük, nişan alanını o kadar güzel süslemişler ki balonlar süsler tüller gelin yolu da yerinde, gelin damat masası da pembe tülleri ve çiçeğiyle tam karşımda :) Herkes heyecanlı mutlu hep gülen yüzler etrafımızda. O dakikalardan sonra her şey rüya gibiydi dansımızı ettik sevdiklerimizle eğlendik müthiş bi kalabalık ve herkes mutlu daha ne isteyebilirim :))) Sözü nişana getirince yazdım da yazdım hi hi :) Konuyu unuttum, sıkılmadınız di mi ?? :) Diyetime başladığımda 63,5 gibi bir kilodaydım boyum da 1,66.  Şimdi sabah aç olarak 57.8 lerdeyim. Yaklaşık 3 haftada bu sonuca ulaştım. Çok spor yapamadım hatta haftada 1 gittiğim oryantal kursuma bile 4 hafta gidemedim.

Diyet Günlükleri *2, Endlessharing

Sabah kahvaltısını iyi yapın derler öle ama ben şu anda kilo verme aşamasındayım yine tok tutucu vücudun gereksinimlerini karşılayıcı besinleri bulup öğünümü hazırlıyorum. Kahvaltım da 3 hafta boyunca mutlaka 1 adet kayısı kıvamında yumurtam vardı.
Tavada da yapabilirsiniz ama yağsız ;) yağlı peynir yerine az yağlı peynirleri tercih edebilirsiniz ama ben tam yağlıdan vazgeçemediğim için çatalla 2 lokma edecek kadar peynir yedim :) 1-3 zeytin fazlasını yemedim çünkü zeytin kalorili bi besin. Yanında maydanoz taze nane dereotu( aç karnına bir tutam yendiğinde iştah kesici etkisi var) ve çay. Çay kahvem hep şekersizdir. Bu sürece girmeden önceki kahvaltım çok daha zengin olmasına rağmen sonrasında çay yanında mutlaka atıştırmalıklarım olurdu. Dayanamazdım ya bisküvi ya çikolata vs. Ama diyetim boyunca öğlene kadar tek bişey yemedim amacım biraz midemi küçültmek. Sonrasında her şey daha kolay olacaktı.







Öğlen yemeğim 4-5 kaşık sebze yemeği ya da ızgara tavuk balık yanında yoğurt salata. Salatama zeytinyağımı da koydum. Sadece salata yediğim zamanlar da oldu içine biraz peynir katarak zenginleştirdim mesela. Öğlenden sonra akşam yemeğine kadar olan süreç daha zor geçti sürekli bişeyler yeme isteği ama sonuca odaklanınca insanı hiçbir şey durduramıyor ;)) Çok canım çektiğinde bir adet bitter yedim tamaaam :)


ilk zamanlar akşam yemeğini de öğlen gibi yapmaya çalıştım ama kilo vermemin daha da hızlanması için akşam yemeklerini aparatiflere dönüştürdüm.Meyve ve bi kaç eti form bisküvi bazen wassa içi peynir dolgulu iki bisküvi arası sandwiç tam tahıllı olanından ya da bir kase çorba.

Böyle yaptığım zamanlarda öğlenden sonra activia yoğurtla destekledim ki tokluğum sürsün. Meyve seçimimi genelde muzdan yana yapmaya çalıştım. Akşam yemeğimi burada noktaladım. Saat en fazla 7, 7.30 da akşam yemeğini yemiş oldum. Öğrendiğim bişeyi sizinlede paylaşmak istiyorum, vücudumuzun biyolojik uyku saati 11, 11.30 muş.Ve yatmamıza 5 saat kala midemize hiçbir şeyin girmemiş olması gerekiyormuş ki vücud uyku halinde yenilenme işlemlerinde hazır halde bulunan enerjimizden yani yağlarımızdan kullansın. Bu da demek oluyor ki uyuyup incelebilir uyandığınızda daha ince olabilirsiniz ki ben bunu kendi gözlerimle kendimde gözlemledim :)) Onun dışında artık iş arkadaşınızın bile tavsiye ettiği şeyi sölicem bolll su ;) Özellikle alkali su. Alkali su nedir nasıl yapılır ? Nasıl yapıldığını öncelikle söyleyeyim eczaneden ingiliz karbonatı alıyoruz ve bunu içme suyumuza katarak suyumuzu alkali hale getiriyoruz.Başka şekilleri de var içme suyuna kabuk tarçın atmak limon sıkmak ph damlası damlatmak elma sirkesi eklemek. Alkali suyun yaşam kalitesini artırmaktaki rolü çok büyük. Detaylı olarak bi sonraki yazıda bahsedeceğim. Sevgiler, öpücükler muck muck  ♡♡♡





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum yazarak vakit ayırdığınız için teşekkürler :))

Related Posts with Thumbnails